FirstClassトップページ


 ヘルプの目次
このヘルプについて このヘルプについて
 
エンドユーザ向けヘルプ エンドユーザ向けヘルプ
Client Help クライアントヘルプ
Web Help Webアクセスヘルプ
ScreenReader Help スクリーンリーダ
Form フォーム
Synchronization 同期
Definitions 用語
container コンテナ
 
管理者向けヘルプ 管理者向けヘルプ
Administration サーバの管理
Internet Services インターネットサービス
Customization Tools カスタマイズツール(英語)
Administering OTSW OTSWの管理
OTSW Custodian OTSW Custodian
Using FirstClass ED FirstClass ED(英語)
 
バナー:
 
 LDR2031
 



About fixed lists
A fixed list expands to hold multiple entries in a fixed size field. If there are more entries than can be seen in the field, a scroll bar is displayed.
2102006_35208_0.png Fixed lists are used with database extensions. Extensions can add to a fixed list field automatically or accept input when a user chooses an item on the list.



Adding fixed lists
1       Choose Fields > Extensions > Fixed List.
2       Add this field to the form.
3       Update the following fields on the Contents tab of the Field Attributes form as required:

Subfield type
The kind of entries the list can contain. By default, the list contains text entries, and this is what you will want in most cases. For more information about this field, see expanding lists.
Row height
The height of entry rows, in pixels.
You can also select a background color.

 

Copyright(C) 2002-2011 FC Management Co. All Rights Reserved